NVIDIA GeForce 417.22 driver verbetert raytracing-prestaties in Battlefield V

Software nieuws, pc

Met de lancering van Battlefield V heeft DICE als eerste op de markt de nieuwe raytracing-technologie geïntegreerd in haar game. Dit is echter niet zonder tegenslagen, want eigenaren van de RTX 2000-serie aan NVIDIA-kaarten rapporteren zeer lage framerates op de Ultra-instelling. Zelfs op een gemiddelde resolutie van 1080p kan de framerate met het gebruik van de hoogste raytracing-instelling naar onspeelbare waarden zakken.

De keerzijde is dat het laatste scenario enkel geldt voor de singleplayer, waarin raytracing uitbundiger wordt gebruikt dan in het multiplayer-component. Mocht je in die online modus een framerate willen hanteren van meer dan 100 frames per seconde, dan wordt het al gauw lastig. Gelukkig komt daar vandaag verandering in, met name voor de eigenaren van een RTX 2080 of RTX 2080 Ti. NVIDIA heeft namelijk een nieuwe driver beschikbaar gesteld; GeForce 417.22.

50% verbetering

Volgens de fabrikant dient Battlefield V een prestatieverbetering tot wel 50% tegemoet te gaan, bij het gebruik van RTX-kaarten en raytracing. Daarnaast moet de stabiliteit van de game verbeterd zijn wanneer de technologie in is geschakeld. DICE en NVIDIA hebben samen aan deze optimalisaties gewerkt voor de lancering van de gratis Tides of War-update, Overture, die inmiddels beschikbaar is.

Naast Battlefield V zijn er nog verbeteringen voor World of Warcraft: Battle for Azaroth in de DirectX 12-modus. Oh, en er is ondersteuning toegevoegd voor Just Cause 4, die vanaf vandaag te verkrijgen is. Voor de download van de drivers kan je uiteraard terecht op de officiële website van NVIDIA. Mocht je een voorproefje willen zien van de verbeteringen voor Battlefield, dan kan je hieronder nog terecht voor een trailer.

Bron: NVIDIA

Nog meer leesvoer

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt geheim gehouden.